Thursday 14 June 2012

andai ku bercinta lagi

Andai Ku Bercinta Lagi - MOJO

Lagu ni tengah feymes kan? Bermain-main di corong radio and jadi theme song untuk drama AMEERA yang sedang ditayangkan kat TV3 tu. Tengok tak?? Well, adaptasi novel, tapi novel BM dah lama ketinggalan so memang tak pernah baca maka tak pernah tahu lah apa cerita the whole story. Tunggu la week by week. Slot utama kat umah daa. Ayahanda I pun terjebak tuu. Sejak ayah dah TUA tua ni. Layan plak dia drama melayu. Dulu bukan main ANTI. =,=

But then, saya bukan nak cerita pasal drama tu. Saya nak ulas tentang lagu tu. ;)

Well, saya baru hadap MV nye tadi. Owhh EDRY yang hensem! Tapi mata I tertangkap gak dengan mata AWEERA. Pe lagi dengan hidung mancung tepacak dia tu kan. Suara dia lagi. Perghhh! Hee..

BTW, mata I berair. SEDIH. :'(

MV dia sedih k. Then baru boleh I hayati liriknya. Huhu. SEDIH. Gila masalah aku ni. JIWA KACAU. LOL. Haa kan dah ber'aku'. Well, saya duk bersaya pasai my mummy marah ley cakap aku aku. Haa..so I praktis sini cukup ler. ;P

Take note PLEASE. Lagu tuh tiada kena mengena dengan sesapa dalam hidup saya. Belum ada sesiapa yang LAYAK untuk itu. Tapi kalau de sesapa nak dedicate lagu tu untuk saya, dialu-alukan. WAKAKA. Owhh merepek suda. Hee...

Well, andai saya bercinta LAGI?
?
?
?
?
OF COURSE dengan ENCIK SUAMI! ;)

InsyaAllah.

COLAN-colannya? Hmm hmm hmmmmm..gatai plak anak tekak. ;P

1. BFF saya? Well my siste sista suke menoOoo (RESTU beno). Memang dia lah takat ni lelaki yang tak pernah turn me DOWN. Always available to make me smile, tak jadi nangis and tak jadi gila. But KAWAN is KAWAN. Cukuplah. Dia backup player sentiasa. Hee..

2. Abang-abang angkat saya? Well, since mereka (2 orang je k, yang sulung dulu dah bersara..;p) bukan berdarah daging dengan saya pun kan, the possibility still got what. Tapi entah lah ek, since saya mengenal lelaki, saya tak pernah langgar border yang saya dah setup dengan setiap lelaki. So in this case, ABANG is ABANG.

3. Mr. O?  Well dia kata saya mengajar dia menjadi lelaki yang lebih baik. Sejak kenal saya baru dia TAHU baru dia FAHAM betapa seriusnya tentang HATI. Kerana itu akhirnya dia tak mahu lepaskan juga menggenggam saya. Dia bukan takutkan komitmen tapi dia sedar dia belum mampu. GOOD.

"saya tak yakin dengan keadaan saya sekarang mampu ke saya bahagiakan awak?"

Auwww..so touche'. ;P

BTW, mereka ini tersenarai kerana mereka ni je la lelaki-lelaki yang saya baik ponggg. Sikit kan sikit kan? Well, saya bukan jenis perempuan yang MESRA ALAM terlebey. ;)

So, in conclusion, I still don't know WHO.

Soal siapa jodoh saya ni tidaklah terlalu mengganggu saya. Pada saya, bila sampai masa baru fikir boleh? Berkahwin tu bukan TUJUAN hidup saya. Cuma yang pasti, saya mahu tengok juga rupa anak-anak saya. Hmm, nak anak sendiri memang kena NIKAH dengan lelaki ler. Tapi adopt anak-anak yatim kat luar ni pun ok je. Cuma yahh..sebagai wanita, tak sempurna rasa jika tak pernah melahirkan anak kan? ANAK. Seseorang yang mampu kami miliki hampir sepenuhnya. Pemilik mutlak adalah ALLAH.

Akhir kata, (pe hal aku SERIUS sangat ni??), to be continued. ;P

No comments:

Post a Comment