Friday 18 October 2013

merapu jer

Jari jemari aku kegatalan hendak mengarang untuk meluahkan sesuatu yang terasa rasa dalam hati ku. Tetapi, apakah rasa itu?

Tak tahu hujung dan pangkal.

Baiklah. Hidup aku terlalu damai kebelakangan ini kan? Bukan nak kata hidup aku sebelum ini bagai neraka. Memang aku budak yang bahagia.

BUDAK.

Aku masih mentah kerenah dunia. Hidup sentiasa dimanja. Ke mana mana akan ada yang menjaga. Mudah hidup aku kan?

Tapi, tiada perkara yang percuma. Berapa harga perlu dibayar?

Cuba optimis. Tapi aku masih khuatir.

Hidup di dunia sudah dikata pentas ujian ke syurga...atau neraka.

Perintah mudah pun aku gagal tunaikan. Aurat tak semengah aku tutupkan. Solat tak khusyuk aku kerjakan. Taat ibu bapa tak begitu aku turutkan.

Lalu apa cagaran yang telah aku tunaikan?

Allah Maha Pemurah. Terbukti sudah.

No comments:

Post a Comment