Thursday 24 October 2013

why I keep leaving my phone

Aku nak tulis post ni sebab aku rasa satu hari nanti dia nak tanya. Kenapa setiap kali dia tak dapat hubungi aku, alasan aku phone tinggal dalam bilik? Macam tak ingat dia je kan? Slumber tinggal tinggal phone neh.

Sejak aku ada dia, aku ada habit keep checking my phone. And honestly, I hate that habit. Dari dulu lagi. Untung aku dah faham sangat jadual dia. Jadi, aku cuma check waktu yang aku tau dia free akan cari aku.

Waktu dia break paling awal pukul 9 ke 10 am. Lepas waktu tu aku akan tinggal phone buat tak tau dalam bilik. Ok. TIPU. Aku ada juga check sampai after 11 am if masih takde panggilan dia, aku tau dia SIBUK.

Waktu free dia yang seterusnya memang lepas dia balik sekolah lah. Around 1.30 sampai 2 pm. Selalu aku tunggu sampai 2.30 pm. If takde juga panggilan dia, aku akan call. But depends, if memang dari pagi dia tak cari aku, I'll grudgingly leave the phone atas katil tu!

Then, lewat macam mana pun dia memang akan cari aku. Tapi tengoklah pada mood aku nak jawab panggilan tu. If aku dah panas hati tunggu, aku akan buat tak tahu. Aku tak kan terus return call or reply sms dia tu.

"Ina, he's tired enough. Stop pulling his legs!" Nasihat aku kat diri sendiri.

Bab tunggu tunggu ni, aku memang nak ajar dia dari sebelum kahwin ni. Sibuk macam mana pun jangan lupa ada aku yang selalu tunggu kepulangan dia. Aku perhati, ada suami yang tak tahu nak inform isteri bila pulang lewat.

Haa lagi sedihkan, dah la seharian tunggu suami. Siap tak makan makan. Sebab nak makan bersama suami kan. Suami pulang dah lewat, siap perut dah kenyang. Memang cara. Telefon isteri suruh makan dulu tak boleh ke? Derrr!

Ok. Benda dah jadi. Tak boleh nak gostan lagi dah. So, suami, if dah tersilap macam tu. Duduklah teman isteri makan. Jangan terus nak pergi rehat ke mandi ke tidur ke. Fikirlah perasaan isteri yang dah seharian tunggu awak tu.

Sebelum kahwin perhatian awak kat dia tak kureng tahap tu kan?

No comments:

Post a Comment